general
general

 

   
 

ایسابل دینوار، اولین زنی که صورتش با پیوند عضو ترمیم شد.
دراین  جراحی نادر ۸۰ درصد صورت این زن با پیوند اعضاء ترمیم شد

داستان تخیلی دیگری به واقعیت پیوست و چهره‌ی فردی بر صورت فردی دیگر قرار گرفت. در یک جراحی نادر ۸۰ درصد صورت یک زن با پیوند اعضاء ترمیم شد.


دکتر ماریا سیه‌می‌یونف، مدیر پژوهش جراحی پلاستیک در کلینیک کلیولند در اوهایوی آمریکا، که روز چهارشنبه خبر موفقیت‌آمیز بودن جراحی را به اطلاع همگان رساند به خبرنگاران گفت: «از اینکه امروز این خبر را به شما می‌دهم ، احساس افتخار می‌کنم و بسیار هیجان زده‌ام. کار ما مطابق برنامه خوب پیشرفت و حال بیمار هم خوب است.»

طی این عمل جراحی موفقیت‌آمیز، صورت زنی که ۸۰ درصد آن در حادثه‌ای از بین رفته بود، با عمل پیوند، ترمیم شد.

این زن، یک چشم، بخش زیادی از بینی و فک بالای خود را از دست داده بود و از همین رو دیگر قادر به تنفس نبود.

دکتر فرانسیس پاپِِی، مدیر گروه پوست‌پزشکی و زیبایی همین کلینیک، در مورد این عمل اظهار داشت: «ما پوست صورت، تمام ماهیچه‌های قسمت بالای صورت، بیشتر سینوس‌های دور بینی، فک فوقانی شامل دندان‌ها و رگ‌های عصبی و خونی را با پیوند ترمیم کردیم.»

به گفته دکتر ماریا سیه‌می‌یونف، این عمل ۲۲ ساعت طول کشید. «باید بگویم دوران آمادگی برای این عمل  یعنی مطالعه و تحقیق روی پیوند بافت‌های ترکیبی نیز بیش از ۲۰ سال به طول انجامید.»
این نوع جراحیِ نادرِ صورت پیش از این، سه بار در جهان انجام شده بود. در سال ۲۰۰۵ میلادی صورت زنی که توسط سگ‌ وی به شدت آسیب دیده بود در فرانسه با عمل پیوند، ترمیم شد.

همین جراحی در سال ۲۰۰۶ در چین هم اتفاق افتاد و پزشکان صورت زن ۳۰ ساله‌ای که بر اثر حمله‌ی خرس آسیب جدی دیده بود، با پیوند اعضاء آسیب دیده ترمیم کردند.

در سال ۲۰۰۷ و باز هم در فرانسه مرد ۲۹ ساله‌ای که بر اثر بیماری «فون رکلینگ‌هاوزِن» چهره‌اش تغییر شکل یافته بود، با عمل پیوند، صورت جدیدی پیدا کرد.
 
در مورد بیماری که در کلینیک کلیولند تحت عمل جراحی قرار گرفت و نیز فرد اهداء کننده اطلاعاتی داده نشده است اما پرشکان امیدوارند بیمار به زودی حس چشایی و بویایی خود را بازیافته و بتواند دوباره لبخند بزند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, توسط milad tabatabaei